سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش بهنیه سازی سایت

 

تولید محتوا جدی ترین قدم شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل است. تولید محتوا یکی از اتفاقات معجزه آسا در عصر جدید بود که بسیاری از بیزینس ها را دگرگون کرد و باعث شد که افراد زیادی مثل خود من، دیگر به روش های مختلف بازاریابی فکر نکنند و تمرکز خود را بصورت کاملا جدی بر روی این موضوع بگذارند.

موضوع صحبت ما در این مقاله تولید محتوا برای وب سایت و سئو آن است.

میدانید که برای رسیدن به فروش مطلوب، نیاز دارید در جایگاه های اول گوگل باشید و تولید محتوا به گفته معتبر ترین وب سایت های سئو در دنیا، فاکتور اصلی محقق کردن این هدف است.

آموزش تولید محتوا برای سایت

امروز خوشبختانه تولید محتوا به قدری موثر تر و مهم تر از قبل شده که تنها با دانستن آن انجام آن بصورت حرفه ای میتوان اتفاقات بسیار خوش آیندی را در سایت رقم زد. چون گوگل بطور جدی الگوریتم های خود را برای شناسایی محتوا های ارزشمند بهینه سازی کرده و سعی بر این دارد رتبه های خوب را فقط به سایت هایی بدهد که در تولید این نوع محتوا ها موفق هستند.

در این مطلب قصد دارم روش هایی بسیار موثر و پایه ای در خصوص تولید محتوا را با شما در اشتراک بگذارم تا با استفاده از آن بتوانید وارد فرایند آموزش تولید محتوا شوید.

6 راهکار بسیار مهم در تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوا اصول و راهکار های بسیار زیادی دارد که اگر بخواهید بطور جدی در زمینه آن فعالیت کنید، ذاتا با آن ها مواجه خواهید شد و بیس آن ها هم بکار بردن خلاقیت در نوشتن و صحبت کردن با کاربرانتان است.

1-در ابتدای کار نقشه محتوای سایت را ترسیم کنید:

    شما قبل از شروع به محتوا گذاری در سایتتان، باید بتوانید نقشه محتوا را در آن ترسیم کنید و طبق نقشه قدم های تولید محتوا را بردارید.

این نقشه یک استراتژی کلی برای تولید محتوا در سایت شماست و موضوعات اصلی را مشخص میکند، برای هر موضوع یک مجموعه تشکیل میدهد و در آن مجموعه به بررسی ریزه کاری های آن موضوع می پردازد.

نکته مهم در ترسیم نقشه تولید محتوا، جدا کردن موضوعات از یک دیگر است؛ بطوریکه در خصوص یک موضوع در همه جای سایت صحبت نشده باشد و آن را بطور متمرکز به یک صفحه اختصاص دهید و در آن صفحه فوق العاده باشید.

2- کلمات کلیدی با رقابت کم و جستجوی خوب انتخاب کنید:

نیاز نیست در همان ابتدای کار به سراغ سخت ترین و اصلی ترین کیورد های کسب و کارتان بروید، سعی کنید کیورد ها را تخصصی تر و کامل تر انتخاب کنید که بتوانید در زمان سریع تری به جایگاه های مطلوب برسید، بازخورد مالی کسب کنید و از آن برای سرمایه گذاری در کیورد های سنگین تر استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی، اهداف شما برای تولید محتوا خواهند بود، خودتان را جای مشتری بزنید و ببینید اگر جای او بودید، با چه عباراتی به دنبال این خدمات می گشتید؛ قطعا عبارات جالبی به ذهنتان خواهد رسید.

مثلا دکتر زیبایی میتواند کیورد اصلی شما باشد، در حالی که عده زیادی ممکن است بهترین دکتر زیبایی در تهران را جستجو کنند و آن ها هم مشتری هستند.

با تولید محتوا برای همه کیورد های کسب و کارتان، بیشتر در دسترس مشتریان هدف خواهید بود.

3- محتوا های کامل و متمرکز تولید کنید:

سعی کنید اگر در خصوص یک موضوع دست به قلم می شوید، کامل ترین و غنی ترین محتوا را در خصوص آن تولید کنید.

در تولید محتوا ایده آل گرا باشید تا گوگل هم به سایت شما نگاه جدی تری داشته باشد.

شما با ایجاد یک مقاله حرفه ای و کامل از هر نظر، خواهید توانست در بهترین کیورد ها رتبه عالی کسب کنید. اما پیش نیاز آن این است که در تولید آن محتوا همه موارد را پوشش دهید و کامل ترین مرجع در خصوص آن موضوع باشید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بهتر است در هر محتوا، متمرکز باشید و برای طولانی تر شدن آن دست به تولید محتوا های بی ربط نزنید؛ یا حتی محتوا هایی که ربط دارند ولی در صفحه دیگری در خصوص آن ها صحبت شده؛ به جای دوباره توضیح دادن آن ها، به آن صفحه که کامل در خصوص آن موضوع صحبت کرده لینک دهید.

4- عنوان جذاب بنویسید:

عناوین شما یکی از تاثیر گذار ترین بخش های محتوا برای رسیدن به موفقیت در آن هستند.

عناوینی که در آن از عدد استفاده می شود، عناوینی که بصورت یک سوال، نیاز کاربر را مطرح می کند و عناوینی که با استفاده از لفظ های تحریک کننده نرخ کلیک را بالا می برد، بهترین انتخاب های برای نوشتن عنوان محتوا هستند.

5- از تصاویر و ویدیو بهره ببرید:

عناصر چند رسانه ای، محتوا شما را غنی تر و با ارزش تر می کنند؛ سعی کنید حتما در محتوا های خود از تصاویر و ویدیو ها بهره بگیرید که قدرت صفحه شما را افزایش دهد.

علاوه بر جلوه بصری که تصویر در محتوا شما ایجاد می کند، میتواند موجب ماندگاری بیشتر و جذب کاربر به محتوای متنی شود.

همچنین ویدیو علاوه بر قدرت محتوایی که به صفحه شما اضافه می کند، اگر در حدود 3 تا 5 دقیقه باشد، احتمال دیده شدن بسیار زیاد است و این معنی 5 دقیقه نگهداشتن کاربر داخل سایتتان است.

علاوه بر این موارد، ایجاد اطمینان و حس امنیت بیشتر در کاربر، از نکات مثبت دیگر تولید محتوای چند رسانه در سایت است.

6- تولید محتوا با ایده های خاص:

یکی دیگر از تکنیک هایی که اخیرا توسط سایت های حرفه ای دنیا پیگیری می شود، ایده پردازی خاص و منحصر به فرد برای تولید محتوا است.

مثلا سعی کنید برای توضیح یک موضوع، از عناوین عجیب و منحصر به فرد خودتان استفاده کنید.

وقتی همه در خصوص یک موضوع مثبت می نویسند، شما از زاویه منفی به آن نگاه کنید و مواردی از این دست که یونیک بودن و ویژه بودن سبک محتوا نویسی شما را به گوگل می رساند.

این 6 راهکار، در این مقاله، میتواند به عنوان موضوعات کاربردی و مفیدی برای آموزش تولید محتوا باشد که بهره گیری از آن توسط خواننده، مطمئنا در آینده باعث خوشحالی و رضایت او خواهد شد.